Test: Syoss heat protect styling-spray

Införskaffade idag ett värmeskydd som fått väldigt bra kritik i ett test från Amelia Hår & Skönhet. Där skrev dom:
"Syoss Heat protect styling spray är väldigt lätt att applicera tack vare sprejflaskan som fördelar skyddet jämnt över håret. Har tyvärr en svag, men ändåstickande och frän doft.
Produkten går snabbt in i håret och blir inte kladdigt eller stelt. Därför går det väldigt lätt att både föna och använda plattång. Håret känns lätt och mjukt, det märksknappt att någon produkt har använts. Håret blir varken frizzigt eller flygigt utan lägger sig fint efter stajlingen."
Deras betyg blev aaaa+ vilket i det här fallet var näst bäst. Priset är 79 kr. och flaskan innehåller 250 ml. På baksidan av flaskan står det:
- Innehåller värmeskyddande ingredienser som klarar upp till 200°C
- Reduserar frizzighet och ger håret glans.
Och nu till min åsikt:
Sprejplaskan är praktisk och precis som "Amelia" säger så är den lätt att applicera. Jag kände dock nästan ingenting av doften. Nu efteråt känns det inte som att det finns någon produkt i håret, men jag kan inte säga att håret är glansigare. Men jag har redan ganska glansigt hår. Håret lägger sig mycket riktigt fint och kort sagt så är detta ett mycket bra värmeskydd. Priset är också helt okej.


Kommentarer
Postat av: C

sv: får ta och testa den ;p

2011-10-07 @ 18:12:47
Postat av: Josefin Strömberg

Köpte ett sådant värmespray idag, hoppas också det är bra! :)

2011-12-11 @ 17:57:18
URL: http://josefinstromberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0