Lite Frankrike

Just nu sitter jag i vår lilla stuga på vårt lilla berg med utsikt över staden nedanför. Låter ju inte helt fel, men jag har ju inte nämt något om vädret. Just i våran stad är det inte så fint så hittils har vi åkt ganska lång till solen.
Innan vi kom hit till stugan i lördags åkte vi förbi en lite strandort och badade i havet. Riktigt skönt att bli dränkt av vågorna efter en lång resa i både bil och flyg. Igår var det inget pang väder så vi åkte upp på en både brant och slingrig väg i bergen. På ena sidan vägen var det brant bergvägg och andra sidan stup, och vägen var smal. När vi väl var uppe på toppen gick vi en guidad tur inne i en grotta där det var 10 grader och den var fylld med stalagmiter och stalagtiter. Jag förstod ju dock inte så mycket av guiden, han pratade ju nämligen inte engelska och jag pratar ju inte ett ord franska. När vi väl slingrat oss ner från berget igen och in i stugan mådde jag sjukt dåligt. Kunde knappt sitta rakt. Idag har vi varit och kollat på en gammal romersk akvedukt och badat i en flod. Imorgon ska det va dåligt väder och vi vet inte säkert vad vi ska göra, jag röstar för lite shopping. Au revoir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0