Frankrike 16 juli - 23 juli

Dag 1 - upp tidigt
Första dagen startade ca. kl. 4.00 med en biltur till flyplatsen. Där åt vi en liten rese frukost ovh sen var det 3 timmar flyg innnan vi landade i dom södra delarna av Frankrike. När vi väll krånglat klart med allt bagage satte vi oss i bilen och rullade mot en strand. På väg dit hamnade vi en mycket lång bilkö. Innan vi la oss på stranden åt vi vår första franska måltid på en Australisk restaurang.... Vi bodde i en stuga uppe bergen och det tog oss väldigt lång tid att hitta dit första gången, innan vi somnade åt vi middag nere i stan.
Bilkön
Smal gränd
Dag 2
Eftersom att vi va uppe så tidigt dagen innan tog vi en välförkänt sovmorgon och begav oss sen upp i bergen på mycket smala och branta vägar för att ta oss till och mycket cool grotta. En med stalagtiter och stalagmiter, inne i grottan va det bara 10 grader. Det var väldigt häftigt inne i grottan, men när vi kom hem mådde jag skit, kunde inte sitta rakt. Har inga bilder från den dagen.
Dag 3
Innan vi tog ett lunch stop med crepes åkte vi bil i ca. 1 timme ovh efter det fortsatte vi en bit och stannade vi till sist vid en gammal romersk akvedukt över en flod som såg mycket trevligare ut en bit uppifrån. När vi tog oss ner för att bada där var det inte lika trevligt, men ibland får man bita ihop.
Dag 4
Tisdagen var en mycket blåsig dag, men vi gav oss av till stranden i hopp om att det skulle bli varmt i solen, dock så gick solen i måln så det blev inte mycket av det. Vattnet var svinkallt, så vi gick en sväng på stan och kollade i lite affärer innan vi körde upp i bergen igen.
Dag 5
Det här blev en riktig strand dag, och en lyckad sådan. Vågorna var såndana roliga som liksom välter än. Jag brände mig riktigt ordentligt på båda axlar och armar. På vägen hem stannade vi i en liten stad för att äta middag och avslutade det hela med en glass.
Dag 6
Ännu en strand dag. Inte lika lyckad. Det var mycket strömt i vattnet och sanden blåste så hårt så det känndes som små vassa pilar i huden. Vi stannade inte alls lika länge på stranden och åkte hem för att laga middag och ta ett dopp i poolen.
Dag 7
Sista dagen att hitta på något. Vi tog bilen och åkte upp i bergen längst en liten flod. En ganska lång bit upp stannade vi i en liten by som var byggd på en klippa med stup åt 3 av 4 sidor. Vi stanade vid floden och åt en macklunch och senare på eftermiddagen gick vi runt inne i staden där vi bor och kollade i lite affärer, åt middag på Donken, tog ett dopp i poolen och packade innan vi gick och la oss.
Dag 8 - Hem
Vi gick upp tidigt, sate oss i bilen och rullade iväg mot flygplatsen. Där åt vi frukost, satte oss på planet. Och sen vipps så va vi i Sverige igen. Innan vi kom hem stannade vi på Max för lunch och sen var vi hemma.
En för det mästa riktigt lyckad resa.